13. mar, 2019   Agencija Oskar, Oskar piše, Vodniška šola  

 

Zakaj potovati z nami?

Zato, ker vas vodi vodnik Vodniške šole Agencije Oskar.

Vodniška šola Agencije Oskar sega v naše začetke. Razvijala se je vzporedno z rastjo Agencije Oskar in gradila našo ekipo sodelavcev na terenu. Namen šole je opremiti kandidate za vodnike potovanj z znanjem, veščinami in spretnostmi, ki dajejo potniku veliko več, kot le turistično vodenje po znamenitostih tujih dežel.

Vodniška šola vključuje avtorsko znanje o tem, kaj potovanja pomenijo za človeka 21. stoletja, kako pristopiti in vpeljati zahodnega človeka v drugačnost. Naš »poglavar« in mentor Oskar je to znanje dolga leta preizkušal in kalil v praksi, na raznolikih potovalnih terenih z najrazličnejšimi sopotniki in sodelavci, ga oplemenitil z modrostjo in strukturiral v prenosljivo obliko.

V slovenskem prostoru je Agencija Oskar posebna, butična in unikatna tudi zato, ker usposablja in izobražuje svoje vodnike. Nihče od naših potnikov si ne želi potovati s togim vodnikom, ki suhoparno našteva podatke in dolgovezi, postavlja sebe v ospredje in nima posluha za skupino. Vodnika, ki vodi zato, ker mora; in če mora, tudi trpi in zato trpijo potniki z njim. Povsem drugače je potovati z vodnikom, ki vodi, zato ker si to želi! Tak vodnik predava s strastjo, izžareva navdušenje, ki ga prenese na skupino. Tankočutno diha s skupino, čuti z njo in se odziva. Vodi z zgledom, s sabo, razlaga kramljajoče in z užitkom.

Še več kot to: iz vodniške šole Agencije Oskar prihajajo vodniki, ki znajo usmeriti potnika z vsemi čuti v sedanji trenutek, da gleda, okuša, vonja, posluša, občuduje, se čudi in se navdušuje. Na tak način vodeno potovanje ni več strošek, temveč investicija v boljšo kvaliteto domačega življenja. To pa je največja potovalna alkimija, največja dodana vrednost in vložek za sopotnikov denar.

Kaj se učimo v vodniški šoli? Poleg osnovne retorike, čistega govora brez mašil, s strukturo in žarom ter logičnega razporejanja predavanj o temah dežele v časovnico potovanja, se osredotočamo predvsem na soočanje z lastnimi »sencami«, osebnimi vsebinami, ki nam preprečujejo polno živeti v sedanjem trenutku. Potniku na Oskarjevih potovanjih želimo kot vodniki biti v pomoč, da se zares razbremeni domačega samega sebe in da polno vstopi v ustvarjanje svojega potovalnega filma v vzporedni – potovalni resničnosti. Zato je pomembno, da zna vodnik najprej upravljati sam s sabo in procesi, ki potekajo v njegovi notranjosti – da bi lahko bil potniku zgled, kako svojo pozornost usmerjati v tukaj in zdaj, odpihniti nagajive misli in notranjega godrnjavčka, ki vleče pozornost v preteklost (premlevanje kaj in kako je bilo) ali v naprej (v strahove, kako bo).

Letošnja vodniška šola je bila najboljša doslej, saj predstavlja zbir znanja, izkušenj in modrosti vseh dosedanjih let dela sodelavcev Agencije Oskar. V domačem delu vodniške šole smo usvojili načine strukturiranja predavanj – od temeljnih, kot sta geografija in zgodovina, do specifičnih, kot so predstavitve mest, znamenitosti, pomembnih osebnosti tujih dežel. Predavati smo se učili sproščeno, sočno, tekoče, v obliki živih zgodb, ki jih z veseljem in pozornostjo poslušamo, z vizijo prenesti na poslušalce ne le informacije, temveč tudi pomene in slike izza podatkov.

Predavanja so se vrstila eno za drugim in ugotovili smo, da z užitkom poslušamo tiste, ki z veseljem predavajo. Struktura in žar govorca sta bila bistveni kriterij uspešnega predavanja. Temeljito smo se posvetili tudi psihologiji in filozofiji potovanj – razjasnili smo pogled na vprašanja: »Zakaj potujemo?« in »V čem je smisel in namen potovanj?«. Spoznavali smo, kaj se dogaja s človekom, ki potuje, se odmakne od domačega življenja in razklene zobnike vsakdanjosti – s ključnim vprašanjem, kako lahko vodnik pri tem tvorno sodeluje. V pomoč so nam bili Oskarizmi, zgoščene potovalne modrosti. Učili smo se, kako voditi skupino, da se vzpostavi konstruktivna dinamika, da skupina zadiha in v polnosti zaživi svojo potovalno zgodbo.

Študijsko potovanje v Turčijo pa je bil pravi vrhunec usposabljanja. Da bi se lažje ločili od svojih osebnih zgodb, smo si že doma nadeli živalska imena, ki so nam tekom usposabljanja postala povsem samoumevna in običajna. V desetih dneh smo po Turčiji prevozili čez 3.000 km, prehodili čez 132 km, spali manj kot 45 ur, odpredavali in evalvirali več kot 123 predavanj in vodenj, imeli pa smo celih 33 minut prostega časa. Drug ob drugem smo z močjo skupine presegali sami sebe: slišal se je smeh in tekle so solze. Sproščali so se oblaki strahov, jeze in nemoči. Vse to smo premagovali z vztrajnostjo in potrpežljivostjo. Stkali smo čvrsto mrežo podpore in spodbude, sidrali smo uspehe. Vadili smo vodenje po vseh plasteh dežele in se obenem soočali z vsemi plastmi sebe. Za mnoge je bilo vse »prvič«: prvič govoriti skupini, prvič slišati svoj glas iz mikrofona, prvič usmerjati skupino v gneči bazarjev. Pa tudi prvič, da v preizkušnji nismo sami, da je z nami zanesljiv stabilen mentor, ki nas srčno opogumlja in varno vodi. Utrnila so se spoznanja, ki jih je zapisal že sufijski mistik in filozof Rumi Mevlana: »Bodi, kar si, bodi pristen.«

Vodniška šola Agencije Oskar je kot iniciacija v življenjsko vlogo vodnika, kot intenziven proces, ki predrugači vse, ki vstopijo vanj. Biti vodnik namreč presega zgolj »biti v službi«: biti vodnik pomeni živeti svoje poslanstvo. Zato je še kako pomembno, da se opremimo z znanjem in spretnostmi, ki nam omogočajo živeti svojo pravo pot. Pot v raj gre skozi pekel, smo si večkrat povedali. Vendar, če je vizija jasna, ostane le še užitek na poti, pravi Oskarizem.

Zakaj torej potovati z vodniki vodniške šole Agencije Oskar?
Pustite se presenetiti.

Zapisala: Vesna Selan in Oskar Savarin

Zakaj potovati z nami