22. May, 2013   Agencija Oskar, Člani pišejo, Kitajska

Potovalni dnevnik

Datum: 25.4.2013
10:34 – Pravkar smo se ustavili na bencinski črpalki. Avtobus stoji zraven črpalke »Marč«. Radio igra glasbo. Vodička nam je razdelila letalske karte, knjižice, kitajske potne liste in te knjižice za pisanje dnevnika. Nebo je brez oblačka.
Datum: 26.4.2013
10:36 – Peljemo se z avtobusom po Pekinških ulicah (cestah). Končno smo prišli z letala. Na njem sem gledal filme. Na poti gledam skozi okno. Vidim vojake, ki vadijo naKitajski otroci košarkarskem igrišču. Vidim bloke, ki so povezani s hodniki-mostovi. Izjemno. Kakšne hiše.
12:16 – Peljali (z rikšami) smo se po starem delu Pekinga. Nekatere hiše so celo zaščitene. Zdaj gremo na Pekinško raco (pekinško specialiteto).
12:24 – Smo v centru mesta Peking. Tu so našli ostanke pekinškega pračloveka.
V Pekingu so bile dinastije Ming, Qing (/čing/) in Yuan(/juan/).
V starem delu Pekinga smo obiskali 58-letnega učitelja Kung fuja, ki nam je podaril srečne simbolčke za daljše življenje in nam zaigral na staro Pandakitajsko glasbilo. Njegova hiša stoji že približno 600 let.
Peking ima najdaljšo cesto na Kitajski, ki je dolga 56 km in gre od vzhoda proti zahodu.
14:21 – Račka je bila odlična, druge jedi pa tudi. Najprej so nam natočili vino, potem smo pa skoraj »fasali« še pivo. Na srečo smo nato nesporazum odpravili in dobili vodo. Nismo pojedli vse hrane. Zeleni čaj mi je kar všeč. Lubenice so dobre.
15:17 – Pravkar smo razpakirani v hotelski sobi. Ko smo prišli noter smo jo najprej razkužili. Naj živi kemija! Vodička Kitajka se je malo z mano pogovarjala v kitajščini. Rekla je, da znam zelo dobro govoriti po kitajsko. Mogoče bom delal na Kitajskem. Bom pač ponarejevalec. V sobi sem z Vesno, atijem in mojo dušo (to je bila šala, ker nisem veren). Vesna se tušira. Zvečer se je naša družina zbrala v sobi od Žive, mami, Lučke in Zarje ter pojedli nekaj piškotov in arašidov.

Datum: 27.4.2013
7:25 – Jaz in ati sva že budna in oblečena, budilka na telefonu pa je že zvonila.
9:05 – Zajtrk je bil dober. Jedel sem angleški fižol iz konzerve, slanino, toast, melono, lubenico, jajca (stepena) in pil kivijev sok. Sem na avtobusu v Pekingu.
10:38 – Smo pred templjem v Prepovedanem mestu. Kitajska-vožnja s kolesiMarjana nam kaže zemljevid. Bili smo na Trgu nebeškega miru. V predmestju Prepovedanega mesta je bila vojska.
13:21 – Sem na avtobusu. Bili smo v Prepovedanem mestu. Mislim, da to pove vse. Najbolj se spomnim sobe združitve. Kot spominek sem si kupil kapo kitajskega cesarja. Ker mi je zjutraj izpadel zob mi v Slo. Ni treba vrniti denarja. Stala je 15 juanov, kar je približno 2 €.
14:50 – Bili smo v kitajski fast food restavraciji. Imajo boljšo hrano kot pri nas. Imajo iste pijače.
16:50 – Prišli smo z nebeškega templja. Okrogel, z modro streho, ker je namenjen bogu.
18:27 – Bili smo na predstavi »Legend of Kung fu«. Bilo je O-D-L-I-Č-N-O! Kitajci res znajo pripraviti predstave.
20:33 – Bili smo na tržnici z eksotično hrano. Jedel sem ocvrtega škorpijona, žlikrofe, p ečene rezance, ocvrto banano in jagode, kivi in neki kitajski sadež, prelite s karamelo. Imeli so tudi pečene pajke. Potem smo se sprehodili po ulici Wang Fuing, ki je ulica z največ trgovinami. Sem na avtobusu. Prvič, da Marijana v njem ne govori. Na žalost je pretemno, da bi bral: komaj še vidim pisati. Na žalost si z roko delam senco. Avtobusne luči ne morem prižgati. Marijana nas je opomnila, da se peljemo mimo trga Nebeškega miru, Marijana je začela govoriti (ampak z daljšimi premori, ker je verjetno utrujena in ni nič za povedat).
Datum: 28.4.2013
8:34 – Peljemo se z avtobusom. Danes bomo spali na vlak in gremo na Kitajski zid. Zajtrk je bil dober.
10:26 – Bili smo v trgovini z žadom. KitajskaCene so bile pošastne. Imeli smo tudi predstavitev, kako obdelujejo žad. Rumeni je največ vreden, zelen malo manj, črn pa najmanj. Nameščali so ga tudi na olimpijske medalje, seveda po vrednosti. Iz njega izdelujejo razne figure in nakit.
13:47 – Bili smo na Kitajskem zidu. Bilo je ogromno neenakih stopnic. Jaz, ati, Zarja in Lučka smo bili še v templjih. Eden izmed kipov, ki so predstavljali bogove, je kazal sredinca. Mimogrede, ko smo se spuščali s Kitajskega zida, je Živa zagledala, kako se pod drevesom pase dvogrba kamela. V trgovini smo kupili majice z napisom »Bil sem na Kitajskem zidu«-seveda v angleščini. Na zidu smo videli tudi kačo.
14:00 – Bili smo na kosilu, odlična hrana. Najbolj mi je bilo všeč meso. Mogoče bom živel na Kitajskem.
15:22 – Bili smo v grobnici kitajskega cesarja, veliko lažnih vhodov in drugih obrambnih sistemov. Cesar je bil v svoji krsti (rdeča škatla), zraven pa so bili še manjši zaboji z dvema cesaricama in majhne škatle s cesarjevo lastnino. Vmes so bili tudi kamni žada, ki naj bi vpijali vlago. V sobi poleg so bili trije prestoli.
17:17 – Smo v avtobusu. Šli smo si pogledat olimpijsko mesto. Natančneje, z avtobusom smo se peljali skozi mesto nato pa smo izstopili pred ptičjim gnezdom (štadionom).
Datum: 29.4.2013
8:49 Prišli smo z nočnega vlaka na avtobus. Na vlaku se je jedlo nekaj čudnega; rezanci z vodo in nekaj koščki mesa in zelenjave. V Xi’anu je zelo umazano. Kitajci, kot vozniki, so tukaj še boljši kot v Pekingu. Skoraj izjemni so. Tukaj tudi zelo smrdi in je ogromno izpušnih plinov. Čakalnica za avtobuse je kot v Maroku. Vse je sivo.
10:22 – Zajtrk v hotelu je bil dober. Še posebej mi je Kitajskabila všeč slanina. Sokovi so topli, a eden je dovolj sladek, da je bil dober. Kandiran ananas je boljši kot pri nas. Kandiran kivi je kar dober. Jutri bom verjetno jedel samo Corn Flakes. Nisem prepričan, da je dober. Videl sem policijski avto, ki je verjetno iz srednjega veka. Corn Flakesa nisem še poskusil. Gremo v zgodovinski muzej.
12:25 – Bili smo v muzeju. Ogromna gneča. Slab zrak. Z atijem sva malo razlage preskočila, saj sva šla na WC. Na srečo smo se jaz, Zarja in Lučka zadnjih 25 minut, ko smo se zunaj zbirali, lahko lovili.
13:53 – Bili smo v pagodi. To je hiša z malo manj zavito streho. Ima sedem nadstropij. Jaz, Jože in Zarja smo tekli gor (mami je samo zato da bi nam sledila). Zdaj gremo v hotel, nato pa bomo šli v muslimansko četrt, kjer bomo jedli pravo kitajsko hrano. Prej ni bila začinjena, zato ni veljala za pravo kitajsko hrano.
21:06 – Bili smo v muslimanski četrti. Dobro začinjena hrana. Dobra hrana. Ogromna gneča. Kupili nekaj stvari.
Datum: 30.4.2013
9:01 – Smo na avtobusu. Zajtrk je bil dober in obilen. Danes gremo na letalo. Dobro sem spal.
10:03 – Bili smo na mestnem obzidju. Na poti nazaj smo z mami ter Lučko in Zarjo tekmovali kdo bo prvi pri Marijani. Zmagal sem seveda jaz. Na obzidju je bila tudi kača, verjetno zato ker je leto kače in je jutri 1. maj. Jaz sem po horoskopu železna kača. Slikati sem se moral z nekaj Kitajci. Vadimo kitajščino.
10:27 – Po dvopasovni enosmerni cesti, Kitajskaki je dovoz na avtocesto, se peljemo v napačno smer. Preskočili smo nekaj ur vožnje, saj se je pred nami vila več morskih milj dolga vrsta. Za nami je šla cela vrsta vozil, med drugim tudi policaj. Kaže, da smo se zmotili. Pravkar stojimo v gneči. Po moje smo samo nekaj ur pridobili in ne izgubili.
17:49 – Bili smo v grobnici, muzeju, restavraciji in trgovinah. V grobnici je bilo ogromno vojakov in praznih lukenj, ki jih cesar ni mogel zapolniti, ker je prehitro umrl. Nato smo šli v muzej. Ogledali smo si samo kočiji, saj je bilo preveč gneče. Potem smo si nameravali ogledati še film o vojakih, a bil je nezanimiv. Zato smo šli na WC. V mojem pisoarju sta bili dve cigareti in nekdo zraven mene je kadil. Potem smo videli kmeta, ki je odkril glinene vojake. Ko jih je odkril, so ga odgnali v mesto, kjer so mu dali samo stanovanje. Ker je bil nepismen, so ga naučili napisati njegovo ime, da je lahko v muzeju podpisoval knjige. Potem nam je mami kupila sladoled in pojedli smo ga. Nato smo šli v restavracijo s sendviči in pojedli sendviče. Potem smo se šli sprehajat po ulici in kupili nekaj stvari. Videli smo meč za 100 yuanov, toda na žalost ga nismo kupili, ker bi imeli težave na carini. Zdaj gremo na letališče. Danes letimo v Guilin.
19:26 – Zdaj smo na letalu model MU-2307.
20:11 – Zdaj smo pospešili v turbulenco. Luči so se že prižgale, zunaj pa je temno. Mimogrede, v Xi’anu smo pred letom pojedli skoraj sedem pic v 15 minutah. Televizije so se spustile s stropa kamor so se po navodilih za ravnanje v skrajni sili pospravile. Niso zanimive.
20:34 – Hrana mi ni ravno všeč. Solata je bila dobra, toda ostalo mi ni bilo všeč. V škatli s hrano so bili tudi:
◾ Riž z nečim kitajskim (fuj),
◾ Solata (nezelena) (OK),
◾ Žemljica (fuj),
◾ Voda v plastični posodici (fuj).
Mimo je prišla stevardesa s pijačami. Jaz, Zarja in mami pijemo pomarančni sok.
23:21 – Smo na avtobusu v Guilinu.
Datum: 1.5.2013
9:06 – Zajtrk je bil dober. Bile so tudi palačinke s posebnim imenom. Debele in majhne so. Seveda se čez polije sirup.
9:21 – Smo na ladjici. Peljali se bomo nekaj ur. Kitajski rižTa atrakcija ima pet A-jev, ne pet zvezdic. Smo v pritličju. Imamo dve klopi, med njima pa mizo.
10:12 – Ravnokar smo se peljali mimo hiše na kolih. Prej smo videli tudi čudovite slapove, race in most v skalah. Reka je res rumena.
20:04 – Bili smo na kolesarjenju. Super. Tudi večerja ni bila odveč. Na kolesarjenju smo videli veliko stvari. Npr. naravni skalni most med dvema vrhovoma, riževa polja, bivole,… Jutri imamo let Guilin – Šanghaj. Hribi so zelo nenavadnih oblik. Kot nekakšne špice, ki štrlijo iz zemlje.
Datum: 2.5.2013
12:00 Dober zajtrk. Imeli so tudi vaflje. Bili smo pred hotelom. Spuščali smo listne čolničke, papirnate aviončke in se igrali pohojanje, žabe-babe ven ter stratege. Zdaj gremo v Guilin, potem pa imamo iz tamkajšnjega letališča let: Gulin – Šanghaj
16:45 – Mimogrede, predvčerajšnjim so Nočni Shanghaibile poplave. Z avtobusom smo se peljali po slab meter globoki vodi. Včeraj se zato tudi nismo mogli kopati v reki.
17:28 – Kmalu se bomo spustili (z letalom namreč). Kakšen prizor! Povsod samo belina, nikjer nobene luknje, nebo je brez oblačka (ker so vsi oblaki pod nami), izgledajo pa kot kosmi vate, ki so tesno skupaj.
17:32 – No ja, zdaj je pod nami le še mestni smog, tudi v daljavi ni več oblakov. Pustili smo jih za seboj. Verjetno smo že zašli s podeželja nad mesto.
17:43 – Spuščamo se. V megli smo. Pardon, v smogu. Pravkar smo zavili. Čez pol ure pristanemo. Če je spodaj nevihta, bomo umrli.
17:51 – Še sem živ, a priklenjen na letalo. Že veš, da se hočejo skoraj vsi Kitajci slikati z menoj in da sem s palčkami znal jesti že prvi dan? Sploh ni tako težko. Spuščamo se.
18:03 – Zarja je na letališču (še zmeraj smo na letalu) kupila dve pandi. Ena hodi. Mami je kupila kroglice lokvanjevega čaja. Jedli smo pistacije in arašide, Zarja tudi kitajski Snickers, ker ne mara pistacij. Čez 15 minut bomo pristali.
18:06 – Se že vidi Šanghaj. Vidim samo hiše, reke, mostove, ceste, stolpnice, …
18:52 – Na avtobusu v Šanghaju. Zarja je na letalu bruhala. Naš vodič David (po angleško) ima dolge lase, uhan, … skratka, podoben je Evropejcem.
18:57 – Videl sem morje zelenih lučk na strehah avtomobilov. Taksiji.
19:01 – Videl sem vzletajoč helikopter.
19:05 – Tu je več kot 7000 nebotičnikov. Za nebotičnike veljajo stavbe z več kot 11 nadstropji.
20:58 – Smo v zahodnem delu Šanghaja. Ogromno nebotičnikov, ki so zelo visoki. Zanimive stavbe najrazličnejših oblik in barv ter najrazličnejše prodajalne, kavarne, restavracije, samopostrežne restavracije, itd. Imajo tudi večnadstropne ceste, ogromno taksijev, veličastne mostove s kipi… Samo prodajalne s čaji še nismo našli.
Datum: 3.5.2013
10:15 – Smo na avtobusu. Zarja je včeraj zbolela. Mami ji je dala kapsulo proti driski. Za zajtrk sem pojedel samo tri toaste, ker mesa in ocvrtih jedi zaradi Zarjine bolezni ne smem jesti.
13:24 – Smo na avtobusu. Pravkar smo prišli iz Buda v Xianuodličnega, obilnega kosila. Pred kosilom smo bili v muzeju svile. Kako je mehka! Kakšni zanimivi stroji! Prej smo bili še v manjšem privatnem vrtu. V tem mestu so menda najlepše Kitajke.
13:39 – Smo na ladjici v enem izmed ozkih kanalov v starem delu Sužou-a. Pravkar smo obrnili; vračamo se v pristan, kjer nas že čakata Zarja in Marijana. Videli smo že najrazličnejše stavbe (KTV (RTV)), veličastne mostove, skale s hišami, hiše nad vodo brez kolov in s koli, zidove, gostilne in druge stavbe ter stvari. Vidimo tudi drevesa na kamnitem bregu, čudovite ograje in domiselne zanimive hiše, ladje ter pristanišča. Voda je umazana.
17:37 – Bili smo v kitajskem živalskem vrtu. Videli smo veliko pando, rdečo pando, tapirja, nosoroga, leva, sibirskega tigra, navadnega tigra, opice (gorilo), ptiče, krokodile, lisice, flaminge, povodnega konja in različne race.
23:13 – Bili smo na akrobatski predstavi z norimi atrakcijami. Od skakanja skozi obroče do baleta na vrvi. Videli smo tudi diabolistke, čarovnika, motoriste, ki so se vozili v krogli, žensko, ki je na nosu nosila piramido iz kozarce, skakanje s katapultom, žongliranje s klobuki in ženske, ki so na tankih palicah vrtele krožnike. Potem smo se še s taksiji peljali v center in videli perlo na katero se bomo povzpeli jutri. Po dolgem opazovanju smo šli v taksije in se vrnili v hotel.
Datum: 4.5.2013
8:08 – Sem na avtobusu. V Šanghaju imajo žice tik (2m) nad tlemi. Naslednje leto gremo verjetno z Marijano in istimi sopotniki na individualno turo na Tibet. Peljemo se mimo zlatih palač.
8:52 – Sprehodili smo se po bregu dolge reke. Videli smo rože, ki rastejo na steni, bika, znak, ki je seveda poslovni in kip prvega župana Šanghaja. Zdaj gremo v perlo. Danes je obletnica Titove smrti. Tega se je spomnila mami, ko je zvon v cerkvi zazvonil. Peljali smo se pod reko. Mami je na perli kupila čaje in čajni servis. Sprehodili smo se po steklenih tleh. Nismo šli do vrha, ker je predrago. Od naše pozicije so bile višje le tri stavbe. Živa je v trgovinah v perli videla pištolo-dežnik.
10:44 – Peljemo se mimo dvignjene železnice po kateri pelje hitri vlak. Zdaj gremo na letalo. Imamo let Šanghaj-Frankfurt. Adijo Kitajska.