Kanarski trojček- Gran Canaria, Lanzarote in Fuerteventura

Osnovni podatki

Potovanje začnemo na Gran Canarii, kjer vstopimo v kanarske energije in vzdušja, zgodovino in arhitekturo, svežino in atraktivnost. Raziščemo prestolnico Las Palmas, potem pa otok doživimo od prijetnih vasic do najvišjega vrha in sprehoda po palmeriji ter do puščavskih sipin in svežega morja. Tu spoznamo zgodovino prvotnih naseljencev Gvančev in njihovih naslednikov Špancev, ki vsled masovnega turizma tudi hitro izginjajo …

Nadaljujemo na najbolj zahodni Kanarski otok Lanzarote; zaradi nedavnih izbruhov imamo občutek, kot bi prišli na drug planet. Otok se ponaša tudi z najdaljšim vulkanskim tunelom na svetu- Atlantido, ki je dolg kar 7 km.

Za konec ...

Potovanje začnemo na Gran Canarii, kjer vstopimo v kanarske energije in vzdušja, zgodovino in arhitekturo, svežino in atraktivnost. Raziščemo prestolnico Las Palmas, potem pa otok doživimo od prijetnih vasic do najvišjega vrha in sprehoda po palmeriji ter do puščavskih sipin in svežega morja. Tu spoznamo zgodovino prvotnih naseljencev Gvančev in njihovih naslednikov Špancev, ki vsled masovnega turizma tudi hitro izginjajo …

Nadaljujemo na najbolj zahodni Kanarski otok Lanzarote; zaradi nedavnih izbruhov imamo občutek, kot bi prišli na drug planet. Otok se ponaša tudi z najdaljšim vulkanskim tunelom na svetu- Atlantido, ki je dolg kar 7 km.

Za konec pa nas čaka še puščavski otok Furteventura, kjer vstopimo v popolnoma drugačno pokrajino. Na prvi pogled je zelo podobna afriški. Otok zaznamujejo najlepše plaže na Kanarskih otokih in največ sončnih dni. Ena najpopularnejših aktivnosti na otoku je deskanje na valovih in vetru. Čudovite sipine v nacionalnem parku Corralejo in turkizno morje nas vsekakor očarajo.

Več

Odhodi

Cena

od 990

Čas trajanja

8 dni

Status

Kmalu zagotovljeno

Vodnik

ANJA GORJUP

Prijavite se

Program

1. dan LJUBLJANA – GRAN CANARIA – LAS PALMAS. Zbor v Ljubljani in vožnja do bližnjega letališča, od koder (lahko z vmesnim postankom) poletimo proti Gran Canarii. Po prihodu prevoz mesta Las Palmas. Sprehodimo se skozi labirint La Veguete, ki nas s kolonialnimi zgradbami zapelje v nek stari čas. Po želji ( doplačilo) obiščemo Kanarski muzej, v katerem spoznamo zgodovino in tradicijo otokov. Prosto popoldne v središču mesta Las Palmas. Namestitev in nočitev. (letalo, H)

2. dan GRAN CANARIA – izlet po otoku – polet na LANZAROTE. Zajtrk. Postanemo v vasici Arucas, kjer si ogledamo izjemno bazaltno cerkev ter tovarno ruma. Skozi soteske se po vijugasti cesti vozimo do Terorja, ki je versko središče otoka in kjer bomo občudovali nekaj najlepših primerkov kolonialne arhitekture. Z avtobusom se povzpnemo na najvišji vrh Pico de las Nieves (1949 m), od koder imamo z nekaj sreče razgled čez celoten otok. V skladu s ...

1. dan LJUBLJANA – GRAN CANARIA – LAS PALMAS. Zbor v Ljubljani in vožnja do bližnjega letališča, od koder (lahko z vmesnim postankom) poletimo proti Gran Canarii. Po prihodu prevoz mesta Las Palmas. Sprehodimo se skozi labirint La Veguete, ki nas s kolonialnimi zgradbami zapelje v nek stari čas. Po želji ( doplačilo) obiščemo Kanarski muzej, v katerem spoznamo zgodovino in tradicijo otokov. Prosto popoldne v središču mesta Las Palmas. Namestitev in nočitev. (letalo, H)

2. dan GRAN CANARIA – izlet po otoku – polet na LANZAROTE. Zajtrk. Postanemo v vasici Arucas, kjer si ogledamo izjemno bazaltno cerkev ter tovarno ruma. Skozi soteske se po vijugasti cesti vozimo do Terorja, ki je versko središče otoka in kjer bomo občudovali nekaj najlepših primerkov kolonialne arhitekture. Z avtobusom se povzpnemo na najvišji vrh Pico de las Nieves (1949 m), od koder imamo z nekaj sreče razgled čez celoten otok. V skladu s časom se sprehodimo se do zanimive skalne formacije Roque Nueblo. Spustimo se v belo vasico Fataga in v dolino kanarskih palm. Dan zaključimo na v Maspalomas ter se sprehodimo po puščavskih peščenih sipinah. Kakšni kontrasti! Morda skok v morje? Vožnja na letališče in polet na Lanzarote. Po pristanku vožnja do hotela. Namestitev in nočitev. (H, Z, letalo)

3. dan LANZAROTE – izlet na VZHOD OTOKA. Zajtrk. Začnemo z raziskovanjem nacionalnega parka Timanfaya. Doživimo neokrnjeno vulkansko pokrajino. Nato se v El Golfu spustimo v naravni amfiteater zelenega jezera in črne plaže. Peljemo se mimo spektakularnih pečin do solin, ki so edine delujoče komercialne soline na otoku. Odpeljemo se proti vinorodnim predelom La Geria in okusimo žlahtno kapljico. V skladu s časom se sprehodimo do vulkana, na katerem občutimo pravo vulkansko pokrajino. Sledi še ogled hiše cesarja Manriqua (doplačilo), ki je prava arhitekturna mojstrovina. Vožnja do hotela in nočitev. (H, Z)

4. dan LANZAROTE – izlet na SEVER OTOKA. Zajtrk. Odpeljemo se proti severu otoka, kjer se spustimo v  podvodno jamo oziroma kilometer dolg lavin tunel. Nadaljujemo z ogledom mojstrovin lokalnega umetnika Cesarja Manriqua. Po želji (doplačilo) obiščemo podmorsko jamo �Jameos del Agua�, v kateri se skriva jezero z belimi rakci. Lahko se sprehodimo tudi po lepem parku z bazenom. Vožnja do razgledne točke del Rio, od koder se nam z visokih pečin razprostre pogled na otok la Graciosa. Obiščemo belo stavbo okrogle oblike, vgrajeno v lavine skale. V skladu s časom se sprehodimo po kraterju manjšega vulkana in obiščemo vasico Teguise. Popoldan preživimo na plaži Famara, kjer imamo prosto za kopanje ali drugačne aktivnosti. Na poti do hotela se ustavimo na tradicionalni kmetiji (doplačilo). Vrnitev v hotel. Nočitev. (H, Z)

5. dan LANZAROTE – trajekt na FUERTEVENTURO – LAJARES – VULCAN HONDO- OLIVIA- EL COTILLO. Zajtrk. Vožnja do pristaniškega kraja Playa Blanca, kjer imamo čas za krajši sprehod, nato pa se s trajektom odpeljemo na sosednji otok Fuerteventura. Prosto za ogled mesta Corralejo. Čaka nas krajša vožnja do umetniške vasice Lajares, kjer lahko okusimo tradicionalne tapase. Enourni pohod do vulkana Hondo in okoli njegovega kraterja nazaj v Lajares. Vožnja do starega kolonialnega mesta Oliva, ki ga raziščemo. Nadaljujemo do čudovitega obmorskega mesteca El Cottilo. Spoznamo zgodovino in način življenja otoških prebivalcev. Namestitev v hotelu in nočitev. (H, Z)

6. dan FUERTEVENTURA – prost dan za počitnice ali po želji izlet po otoku (BETANCURIA – AJUI – PAJARA – ANTIGUA- PUERTO DEL ROSARIO). Zajtrk. Izlet: v najstarejši vasici na otoku, Betancuria, si ogledamo sirarno in poskusimo svetovno priznan kozji sir. Vožnja proti morju do znane vulkanske plaže Ajui, kjer se sprehodimo po naravoslovni poti, na kateri spoznamo nastanek pečin in zalivov, na koncu pa vstopimo v velike obalne jame. Kopanje. Vrnitev na izhodišče skozi tradicionalne vasi in zeleno oazo Pajara, kjer si ogledamo tovarno in muzej aloe vere, na poti do Antigue pa si ogledamo tudi vrt kaktusov in mline na veter. Na poti do hotela se ustavimo še v nacionalnem parku Corralejo. Vožnja do hotela. Namestitev in nočitev. (H, Z)

7. dan FUERTEVENTURA –  prost dan za počitnice ali izlet na LOS LOBOS. Zajtrk. Prost dan lahko izkoristite za izlet na otoček Los Lobos (za doplačilo) ali pa se preizkusite v spoznavanju vodnih in vetrnih športov (deskanje na valovih, deskanje v vetru, sup, kite, potapljanje …) ali se odpeljete na kotaljenje po puščavskih sipinah. Nočitev. (H, Z)

8. dan FUERTEVENTURA – LJUBLJANA. Zajtrk. Prevoz na letališče in polet proti Benetkam (preko vmesnega letališča). Po pristanku sledi še vožnja do Ljubljane. Konec potovanja. (letalo, Z)

Pridržujemo si možnost spremembe programa tako, da na Lanzarote odpotujemo 3. dan zjutraj. Ogledi so lahko tudi v drugačnem vrstnem redu.

Več
Cenik potovanja na osebo v dvoposteljni sobi Redna cena Aktualna cena
po programu 1080 € 990 €
Obvezna doplačila
Doplačilo za skupino v velikosti 15 - 19 oseb 99 €
Doplačilo za skupino v velikosti 20 - 29 oseb 60 €
Doplačila po želji
Odstopnina (4,56 %) od vrednosti aranžmaja -TRIGLAV ** 4.56 %
Doplačilo za enoposteljno sobo 190 €
izlet 6.dan na otoku Fuerteventura (min.14 potnikov) 40 €
Zdr. zav. Coris, do 8 dni, posamično * 12.5 €
Popusti
Popust za otroke 2-12 let na dodatnem ležišču 10 %
Članski popust od redne cene aranžmaja 3.5 %

Cena (najmanj 30 udeležencev) vključuje: prevoz do bližnjega letališča in nazaj, letalski prevoz po programu, letališke in varnostne pristojbine (57 EUR),  7 nočitev v izbranih hoteli na nivoju 3* z zajtrkom, prevoze in oglede s klimatiziranim avtobusom, vstopnine po programu, vstopnina v nacionalni park Timanfaya, vstopnina v lavin tunel, vstopnina do razgledne točke del Rio, slovensko vodenje,  stroške priprave in organizacije potovanja.

Doplačilo po želji na kraju samem:– izlet na Los Lobos 7.dan: 25 EUR,– Kanarski muzej: 4 EUR,– Vrt Kaktusov: 5,80 EUR,– Vstopnina v jamo in park Jameos del Agua: 9,50 EUR,– Tradicionalna kmetija: 6 EUR,– Hiša cesarja Manriqua: 8 EUR,– izlet po otoku 6. dan: 40 EUR ( min. 14 potnikov).

VIZE: Slovenci potrebujemo le veljaven potni list ali osebno izkaznico.
ZDRAVJE: obveznih cepljenj ni.

Z izpolnitvijo prijave na tej spletni strani se prijavljate na potovanje v organizaciji Agencije Oskar. Prijava je informativne narave, program potovanja pa velja kot prva ponudba. Z izpolnitvijo prijavnice se šteje, da sprejemate določila splošnih pogojev poslovanja Agencije Oskar. Prijave sprejema Agencija Oskar ter vse pooblaščene turistične agencije tudi pisno oziroma telefonsko do 35 dni pred odhodom oz. do zapolnitve prostih mest.
Po prijavi boste prejeli dokument Agencije Oskar (račun), iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem potovanju in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. S plačilom prvega obroka računa v višini 30% cene potovanja se šteje, da je pogodba sklenjena. Preostali del računa mora biti poravnan najkasneje do 10 dni pred odhodom (v primeru odloženega plačila zavarovano z osebnimi čeki, kreditom ali trajnikom). Ob prijavi se na rezervacijo zaračuna 15 EUR prijavnine.

OBVEZNI DOKUMENTI: Slovenski državljani lahko v vse države članice EU vstopamo z veljavno osebno izkaznico ali seveda z veljavnim potnim listom. Priporočamo, da ločeno shranite fotokopijo dokumenta.

ZDRAVJE: Obveznih cepljenj ni.

VREME: Španija je velika dežela in ima zato različno podnebje glede na lokacijo.

Španija-Madrid-Cibeles vodnjak1. Mezeta oz. centralna Španija ima tipično celinsko podnebje. Hladne zime in vroča poletja, štiri letne čase. Padavin je skozi celo leto malo. Zime (november – februar) so zelo hladne in temperature pogosto padejo pod 0°C. Pomlad (marec, april, maj) ima višje temperature, ki ne presegajo 25°C. Poletja so zelo vroča in temperature pogosto presežejo tudi 35°C. Jesen ima prijetne temperature.

2. Severna Španija (obala in hribi) je območje z največ padavinami v Španiji. Sicer pa so za obalo značilne milejše zime, a tudi poletja imajo zmerne temperature, ki se redko dvignejo nad 25°C in tudi takrat so padavine nepredvidljive. Hribi imajo izrazito gorsko podnebje z izjemno mrzlimi zimami in toplejšimi, a še vedno hladnimi poletji.

3. Sredozemska obala ima tipično sredozemsko podnebje z milimi zimami in vročimi poletji. Največ padavin je pozimi (november – februar), a tudi takrat temperature ne padejo pod 10°C. Pomlad je prijetna z dnevnimi temperaturami do 25°C in več sonca, redkimi padavinami. Poletja so vroča, temperature sežejo tudi do 35°C ali več, padavin je malo. Jesen ima zmernejše temperature, ki ne presežejo 25°C in minimalno padavin.

Splošno gledano je za obisk Španije najbolj primeren čas med poznim marcem in zgodnjim novembrom. To je čas višjih temperatur, malo padavin in več sonca.

Več informacij na www.wunderground.com .

Španija-PaellaHRANA IN PIJAČA: Španska kulinarika zajema širok razpon specialitet, navad, načinov priprave. V tako velikem območju se je kulinarika razvijala zelo lokalno. Med vsemi mogočimi jedmi pa izstopa tistih nekaj, ki so tipično španske. Začne se s tapasi, nekakšnimi predjedmi, ki so na voljo vedno in povsod, tudi v lokalih, kjer strežejo le pijačo. Tapasi so hladni ali topli, mednje spada množica jedi, od solat do mesa, ocvrte hrane, ki se postrežejo v majhnih porcijah, da jih lahko izberemo več različnih. Tukaj na vrhu seznama kraljuje slavna paella, riževa jed z različnim mesom, morsko hrano, zelenjavo, začimbami. Zelo težko boste dvakrat poizkusili enako paello, saj so si povsod zelo različne. Pogoste so tudi tortille, kjer gre za jajčno omleto z različnimi sestavinami. Zelo priljubljen je tudi španski pršut, kot so različne klobase (ne gre brez choriza), mnoge vrste specialnih sirov. Španski obroki vedno vsebujejo meso ali morsko hrano (še posebej pogosto ob obali), saj si Španci sami obroka brez tega ne predstavljajo in meso oz. morska hrana sta pomembnejša, kot priloge. Veliko je tudi jedi iz stročnic, juh, zelenjavne jedi so manj pogoste. Španci so tudi izvrstni peki in pekarski izdelki so še posebej slastni.

španija-Barcelona-Sagrada FamilliaMed slaščicami tudi ne gre mimo španskih specialitet kot so flan, vanilijeva krema (custard), rižev puding (arroz con leche), churrosov (španski krof) in torijjas-ov (kruh, namočen v alkohol, sladkor, začimbe in ocvrt) ter mnogih drugih sladkih dobrot. Med pijačami sta od toplih zelo priljubljeni kava in vroča čokolada. Od brezalkoholnih sveži sokovi, limonade. Od alkoholnih pa od domačega vina, piva, sangrije (vino, žganje, sadje in sadni sokovi), lokalne žgane pijače.

Voda je ponekod pitna tudi iz vodovoda. Vse informacije boste izvedeli od naših vodnikov.

VARNOST: Varna dežela. Pozorni moramo biti na osebno lastnino. Dragocene predmete (denar, kreditne kartice, potni list in druge vrednosti) imejte vedno pri sebi ali jih shranite v hotelski sef. Agencija Oskar ne odgovarja za njihovo morebitno izgubo. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

OBLEKA: Glede tradicije v Španiji ni posebnosti pri oblačilih. Pripravite se glede na letni čas, a v vsakem primeru je dobro, da ste pripravljeni na raznoliko vreme. V večini mesecev na toplo, sončno vreme (zelo pomembna je zaščita pred soncem), a nikoli ni odveč kakšen kos toplih oblačil za morebitne hladnejše večere. Tudi zaščita pred dežjem pride prav pri nepredvidljivih padavinah. Če se gibljete ob obali, ne pozabite na kopalke in brisačo.

LOKALNA VALUTA: Euro;

KREDITNE KARTICE, BANKOMATI: S kreditnimi karticami lahko plačujete v trgovinah. Denar lahko dvignete tudi na bankomatih z različnimi provizijami (VISA, MASTERCARD, nekje MAESTRO). Včasih dvigovanje na bankomatih in plačevanje s kreditnimi karticami ne deluje, zato vam priporočamo nekaj gotovine za vsak slučaj!

PLANIRANI STROŠKI: Za tekočo potrošnjo (hrana, pijača, manjši nakupi) se predvideva poraba od 25 do 35 EUR na dan. V gornji znesek niso vštete priporočljive napitnine in doplačila.

KOMUNIKACIJA, TELEFON, INTERNET: Klicna številka iz Španije v Slovenijo je 00 386 + območna št. (brez 0) + klicna številka.

Klicna številka iz Slovenije v Španijo je 00 34 + območna št. (brez 0) + klicna številka.

Pokritje vašega mobilnega omrežja preverite pri vašem operaterju. Telefoni in internet so na voljo povsod.

ELEKTRIČNA NAPETOST: Napetost je 220 V uporabljajo takšne vtičnice, kot v Sloveniji.

SPLOŠNI PODATKI O DEŽELI

Velikost: 505 370 km2

Prebivalstvo: cca. 47 milijonov

Glavno mesto: Madrid

Jezik: španski, katalonski, galicijski, baskovski;

Vera: rimo katoliška 94%, ostalo 6%;

Ureditev: parlamentarna monarhija, 17 avtonomnih skupnosti, 2 avtonomni mestni skupnosti, vodja države: kralj Juan Carlos;

Lokalni čas: GMT +1

Priporočamo: knjige, zemljevidi, vodiči …

I. SPLOŠNA DOLOČILA

Ti splošni pogoji so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta Agencija Oskar, d.o.o. (v nadaljevanju Agencija Oskar) oziroma v njenem imenu pooblaščena agencija, in potnik, ki se prijavlja za določeno potovanje v organizaciji Agencije Oskar. V primeru, da je posamezna določba v programu urejena drugače kot v teh splošnih pogojih, veljajo določbe, navedene v programu.

V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje preko interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev takrat, ko je telefonsko oziroma preko interneta naročil potovanje. Z določili splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani http://www.agencija-oskar.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.

Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup/plačilo potovanja.

Ti splošni pogoji ne veljajo za nakupe letalskih vozovnic ter prodajo aranžmajev v organizaciji drugih ponudnikov turističnih aranžmajev, kjer nastopa Agencija Oskar kot posrednik in potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Ti splošni pogoji tudi ne veljajo za pogoje zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini (če je vključeno v ceno potovanja), kjer Agencija Oskar ravno tako nastopa le kot posrednik in veljajo splošni pogoji zavarovalnice.

II. PRIJAVA IN POGODBA

Za razpisno potovanje v organizaciji Agencije Oskar se potnik lahko prijavi v Agenciji Oskar ali katerikoli pooblaščeni agenciji. Program potovanja velja kot ponudba. Na osnovi ponudbe se potnik pisno ali ustno prijavi na ustrezno potovanje. Ob prijavi potnik prejme dokument Agencije Oskar (račun/pogodbo o potovanju), iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem potovanju in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnegakoli nesoglasja ali napake le-tega reklamirati v roku 3 (treh) dni po izdaji računa. S plačilom prvega obroka računa (akontacija) se šteje, da je pogodba sklenjena. Potnik je dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter izvršiti plačilo v skladu z določbami iz IV. točke teh splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.

Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev). Za zavezujočo prijavo se poleg plačanega 1. obroka računa šteje tudi vsaka prijava ali naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo ali delno plačilo cene potovanja ali drugo konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo.

Zgoraj navedeni pogoji ne veljajo za potovanja, ki jih organizira Agencija Oskar za t.i. zaključene skupine oziroma po naročilu (individualne ponudbe). V tem primeru velja program potovanja kot ponudba, na osnovi ponudbe pa se potnik pisno prijavi na ustrezno potovanje z izpolnitvijo prijavnice, ki je posebej izdelana na osnovi pogojev iz programa, oziroma s kakršno koli drugo pisno potrditvijo. Z izpolnitvijo prijavnice oziroma predložitvijo osebnih podatkov potnikov se šteje, da je pogodba sklenjena in je potnik ob morebitni odpovedi potovanja dolžan poravnati vse stroške v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev).

Agencija Oskar je v skladu s pogodbo dolžna potniku nuditi storitve, ki imajo vsebino in lastnosti, kot so napovedane v pogodbi oziroma programu potovanja, in skrbeti za pravice in interese potnika v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.

Potnik je dolžan skrbeti, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi upravnimi predpisi. Agencija Oskar ima pravico zavrniti prijavo potnika, za katerega lahko upravičeno vnaprej domneva, da teh pogojev ne izpolnjuje oziroma lahko ne bi izpolnjeval tekom potovanja.

III. PRIJAVNINA IN VARŠČINA

Agencija Oskar za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih aranžmajev v višini 15 EUR na rezervacijo oziroma v polovični višini za enodnevne izlete. V primeru bolj zapletenih ponudb po želji za individualna potovanja Agencija Oskar lahko zaračuna potniku 21 EUR v obliki varščine za izdelavo ponudbe. V primeru, da potnik ponudbe ne sprejme, se varščina ne vrača.

IV. PLAČILO

Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo pri Agenciji Oskar ali pooblaščeni agenciji, oziroma ko Agencija Oskar prejme plačilo na transakcijski račun. Potnik ob prijavi plača 30 % cene potovanja. Preostali del plača potnik najmanj 10 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu Agencije Oskar (pogodba, račun) drugače določeno. Pravočasno plačilo pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik na plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved potovanja in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi potovanja iz IX. točke teh splošnih pogojev.

Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu Agencije Oskar, Agencija Oskar pa se obvezuje vrniti potniku eventualno preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta.

Agencija Oskar lahko v programu določi, da potnik plača določene storitve, ki bodo opravljene na kraju samem, njenemu predstavniku ("obvezno doplačilo na kraju samem"). V tem primeru Agencija Oskar ne nastopa kot organizator niti kot posrednik, ampak zgolj kot informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno od izvajalca storitve na kraju samem.

Kadar za potnika potovanje rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo.

V. CENE

Cene potovanja so določene s programom potovanja, ter veljajo od dneva objave programa do spremembe. V ceni so vštete storitve, navedene v programu potovanja. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve pogodbe/izdaje računa.

V skladu z veljavno zakonodajo lahko Agencija Oskar to ceno spremeni tudi po sklenitvi pogodbe, in sicer zaradi sprememb v menjalnem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. V primeru spremembe cene iz tega naslova Agencija Oskar najkasneje 20 (dvajset) dni pred odhodom pisno obvesti potnika oziroma pooblaščeno turistično agencijo, ki je naredila rezervacijo, o tem, ter izda dodatni dokument (račun), ki ga je potnik dolžan plačati pred odhodom.

Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi/obračunavani v tuji valuti, obračunana po tečaju (1) tuje valute na dan priprave potovanja (planirana cena po ponudbi) ter (2) na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20 – 23 dni pred odhodom). Za preračun se vzame tečaj Banke Slovenije.

Če zvišanje dogovorjene cene preseže deset odstotkov cene potovanja, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru bo Agencija Oskar potniku vrnila vplačani znesek.

Ravno tako Agencija Oskar v programu potovanja določi izhodiščno ceno pri določenem številu potnikov, katera se lahko spremeni, v kolikor se za potovanje prijavi manjše število potnikov. Agencija Oskar lahko v programu navede to dodatno ceno (v obliki “obveznega doplačila v primeru manjšega števila potnikov”). Ob prijavi Agencija Oskar potniku zaračuna izhodiščno ceno potovanja. V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz gornjega naslova, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.

VI. ARANŽMAJI, KJER AGENCIJA OSKAR NI ORGANIZATOR POTOVANJA

V primeru, da Agencija Oskar ni organizator potovanja, nastopa v vlogi informatorja. V teh primerih podaja prejete informacije od organizatorja potovanja potniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila in morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji organizatorja potovanja. Na dokumentu Agencije Oskar mora biti naveden organizator potovanja. Šteje se, da Agencija Oskar prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja.

VII. POSEBNE STORITVE

Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni potovanja (enoposteljna soba, posebna prehrana, druga doplačila po želji …) ali so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, druga doplačila ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno.

V primeru, da so k posameznemu potovanju razpisane posebne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni potovanja. Objavljene cene posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob prijavi na potovanje. Med samim potovanjem potnik doplača posebne storitve vodji potovanja ali predstavniku Agencije Oskar v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti, po ceni, veljavni na kraju samem.

V primeru posamezne prijave za potovanja lahko potnik prepusti Agenciji Oskar, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo, oziroma ki je pripravljen z njim deliti sobo. Ne glede na omenjeno pa mora posamezno prijavljeni potnik ob prijavi doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da se posamezno prijavljenemu potniku najde sopotnik, se potniku po potovanju vrne doplačilo za enoposteljno sobo. V primeru, da se na potovanje prijavita dva, ki sta skupaj v sobi, pred potovanjem pa eden od njiju potovanje odpove, mora drugi doplačati za enoposteljno sobo, če mu ni možno najti drugega sopotnika.

VIII. ODSTOPNINA

Potnik se ob prijavi lahko odloči za vplačilo odstopnine. Odstopnina znaša 5 % cene potovanja in se obračuna za vsakega potnika na rezervaciji. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine oziroma da odstopnina ni mogoča.

Sporazum o odstopnini velja v primeru vojaškega vpoklica, bolezni in smrti v ožji družini (potnik, zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Potnik je na osnovi potrdil upravičen do vrnitve vplačanega zneska potovanja (brez odstopnine). Ne glede na plačano odstopnino ima Agencija Oskar v primeru tovrstne potnikove odpovedi potovanja pravico tudi do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi. Prav tako potnik nima pravice do vračila stroškov za pridobitev vize.

V primeru, da je potnik vplačal odstopnino, vendar odpove potovanje iz drugih razlogov, se višina povračila stroškov odpovedi obračuna v skladu s IX. točko splošnih pogojev, potnik pa tudi nima pravice do vračila administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi, stroškov za pridobitev vize ter odstopnine.

Če potnik potovanja ne odpove pred odhodom, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine. Smatra se tudi, da je potnik odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnih koli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali pred pričetkom potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na podlagi plačane odstopnine.

V primeru, da potnik odpove potovanje oziroma odstopi od pogodbe zaradi dokumentirane višje sile, ki je ni mogel predvideti ali se ji izogniti v času pred podpisom pogodbe o potovanju, ter ima o tem ustrezne veljavne uradne dokumente, pa ni položil odstopnine, ima Agencija Oskar pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi vseh tistih, ki z odpovedjo potovanja nastanejo. Razliko Agencija Oskar vrne potniku.

Zahtevka za uveljavitev odstopnine ni mogoče uveljavljati po začetka potovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega dela potovanja.

IX. POTNIKOVA SPREMEMBA POGODBE ALI ODPOVED POTOVANJA

Potnik ima pravico zahtevati spremembo pogodbe (npr. sprememba imena, dodatne storitve, sprememba namestitve ipd.) po njeni sklenitvi, Agencija Oskar pa je dolžna preveriti v kolikor je to sploh mogoče. V primeru spremembe pogodbe na zahtevo potnika Agencija Oskar lahko zaračuna potniku administrativne stroške v višini 21 EUR za spremembo, v kolikor ni s temi splošnimi pogoji drugače določeno. V primeru, da s spremembo nastanejo dodatni stroški (npr. sprememba letalske vozovnice), pa Agencija Oskar zaračuna tudi povrnitev le-teh.

Potnik ima pravico do odpovedi potovanja, in sicer v poslovalnici, kjer se je prijavil, ali direktno na prijavnem mestu Agencije Oskar. V primeru, ko potnik odpove potovanje, ima Agencija Oskar pravico do povračila stroškov ki so odvisni od časa, ki je ostal do pričetka potovanja. V vsakem primeru Agencija Oskar zahteva povrnitev administrativnih stroškov rezervacije v višini 15 EUR. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški:

  • odpoved od 60 do 45 dni pred odhodom, 15% cene aranžmaja,
  • odpoved od 44 do 30 dni pred odhodom, 30% cene aranžmaja,
  • odpoved 29 do 22 dni pred odhodom, 50% cene aranžmaja,
  • odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 80% cene aranžmaja,
  • odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom, 100% cene aranžmaja.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, torej ki jih Agenciji Oskar narekujejo veljavni pogoji prodaje in/ali jih pogojujejo poslovni partnerji.

Ne glede na zgoraj določene stroške so stroški odpovedi lahko tudi drugačni, če tako piše v programu potovanja ali pogodbi.

Ob odpovedi potovanja pred odhodom mora potnik napisati pisno odpoved oziroma podpisati odpovedni dokument, ki mu ga v podpis ponudi Agencija Oskar. V primeru, da zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, kot da potovanja ni odpovedal.

Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno, ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z Agencijo Oskar, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Agencije Oskar zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.

Agencija Oskar oziroma pooblaščena oseba lahko kadar koli pred potovanjem ali na dan odhoda zavrne osebo, kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe ali drugih, oziroma ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc. Agencija Oskar v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Agencija Oskar ima pravico tudi med potovanjem zahtevati od potnika, da prekine skupno pot s skupino, če sam ne skrbi za to, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi, ali če je očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc ali če se neprimerno obnaša do ostalih sopotnikov in njegovo izločitev zahteva skupina. Agencija Oskar v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Agencija Oskar bo uveljavljala vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja programa potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.

Višina stroškov odpovedi potovanja v primeru, da Agencija Oskar ni organizator potovanja, je določena s splošnimi pogoji ali drugim aktom organizatorja.

X. ORGANIZATORJEVA SPREMEMBA PROGRAMA ALI ODPOVED POTOVANJA

Agencija Oskar si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi minimalno potrebno - v programu navedeno - število potnikov. V primerih, ko Agencija Oskar izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati potovanja, razen če se prijavi manj kot v programu predvideno najmanjše predvideno število potnikov.

Agencija Oskar si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Agencijo Oskar pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.

Agencija Oskar lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z Agencijo Oskar, predvsem, če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Agencije Oskar.

Agencija Oskar si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi potovanja, zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Agencija Oskar ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.

Odgovornost Agencije Oskar je omejena zgolj na neizvedbo določenega dela programa, v delu, ki pomeni ustrezne materialne stroške. Agencija Oskar ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.

Agencija Oskar ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.

V primeru, da Agencija Oskar odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa Agencija Oskar potnika nemudoma obvesti.

V primeru, da stanje na kraju samem Agenciji Oskar ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Agencija Oskar namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake kategorije.

XI. POTNI DOKUMENTI

Potnik mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. Potnik je dolžan paziti na vsa določila glede veljavnosti potovalnega dokumenta. Veljavnost dokumenta se upošteva na ZADNJI dan potovanja! Agencija Oskar za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja.

Potnik je dolžan pridobiti vizume, ki so za te države zahtevana. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna Agencija Oskar po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum Agencija Oskar, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov Agencija Oskar potniku ne vrača. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, če Agenciji Oskar ne dostavi vseh potrebnih dokumentov v predpisanem roku, ne glede na to, ali je potnik pri Agenciji Oskar že vplačal pridobitev teh dokumentov.

Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni...) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam.

Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega potovanja ali povrnitve stroškov.

XII. OBVESTILA PRED ODHODOM/POTOVANJEM

Potnik prejme končno obvestilo najkasneje 5 (pet) dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izpolnitve računa in posledično obveščanja o potovanju, nosi potnik. V primeru, da potnik v navedenem roku ne prejme obvestila, se je dolžan sam javiti na svojem prijavnem mestu in ga zahtevati. Reklamacij iz naslova neprejete pošte Agencija Oskar ne bo upoštevala.

XIII. ZDRAVSTVENI PREDPISI

Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo potovanja zahtevana. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo - rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Agencija Oskar ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.

XIV. PRTLJAGA

Agencija Oskar ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Prevoz posebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, glasbeni inštrumenti ipd.) mora potnik najaviti že ob prijavi ter plačati prevozniku v skladu s pravili letalskega prevoznika, v kolikor v programu potovanja ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.

Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oziroma po določilih letalskega prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.

Pri nizkocenovnem prevozniku je dovoljena teža prtljage, ki jo oddate ob prijavi na let, običajno nižja od dovoljene pri rednih prevoznikih. Vsak dodatni kilogram se doplača. Tudi dovoljena teža osebne prtljage, ki jo vzamete s seboj na letalo, je lahko nižja, o čemer so potniki obveščeni najkasneje z obvestilom pred odhodom.

XV. INFORMACIJE

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Agencije Oskar bolj kot navedbe v programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno: pisna ponudba, račun in pogodba o potovanju, pisna informacija ali pisna razlaga.

XVI. REKLAMACIJE OZIROMA PRITOŽBE

Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku Agencije Oskar na kraju samem, ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oz. nepravilnosti, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij.

Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer Agencija Oskar le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.

Agencija Oskar je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma, če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov, v roku, potrebnem za njihovo pridobitev) je Agencija Oskar dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je Agencija Oskar dolžna raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Agencija Oskar ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.

Višina odškodnine je v primeru, če po krivdi Agencije Oskar ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, omejena z višino vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima Agencija Oskar pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.

Neodvisno od tega pa odgovarja Agencija Oskar potniku za škodo, ki je temu zaradi neustrezne izvedbe aranžmaja nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.

Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.

XVII. UPORABA PODATKOV

Agencija Oskar vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s prijavo na potovanje pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje oz. pisno izrazi kadar koli kasneje.

XVIII. KONČNA DOLOČILA

V primeru spora med strankami se uporabi pristojno sodišče.

                                                                                                                                                                                    Agencija Oskar, d.o.o.

                                                                                                                                                                             Kranj, 01. september 2015

 

Prijavite se

Tabela odhodov

Odhod Povratek Št. dni Redna cena Aktualna cena Status Predviden vodnik Opomba
23. sep 30. sep 8 od 1080 € od 990 € Kmalu zagotovljeno ANJA GORJUP zgodnje prijave Program Prijava
27. okt 03. nov 8 od 1149 € od 1065 € Prijavite se ERIK LOGAR top termin Program Prijava

Želite brezplačno Oskarjevo razvajanje?

Vpišite vaš elektronski naslov in si zagotovite Oskarjeve bralne poslastice! Svež katalog in zanimiv priročnik vas najprej popeljeta do vizije vašega sanjskega potovanja, o najboljših terminih, cenah in zadnjih Oskarjevih podvigih pa boste kasneje obveščeni z e-časopisom, ki vas bo subtilno razvajal vsak drugi teden. Ko je vizija jasna, ostane le še užitek na poti. :)