Dobesedno! Iz balijskega najvišjega vulkana Agung (3.145 m) se kadi že nekaj mesecev. Zadnji teden pa se kadi močneje. Danes zjutraj je bila manjša erupcija. S prostim očesom razen dima iz kraterja ni nič videti. Življenje na otoku poteka več ali manj normalno. Tudi za Indonezijo s stotinami aktivnih vulkanov to ni posebna novica. Razen za letalski promet, kajti letala ne želijo leteti skozi vulkanski dim in pepel. In če gre za Bali (in Lombok), kamor se zgrne večina turistov, potem to postane šokantna novica, ki obkroži svet.

Bali, vulkan AgungTako zadnje dni odpirajo in zapirajo bližnja letališča tako, kot piha veter. Če balijski veter potegne proti Javi, zaprejo letališče v Surabayi. Če veter potegne južno, je zaprto letališče na Baliju. Če veter potegne proti vzhodu (kar naj bi bilo najbolj normalno) pa zaprejo letališče na Lomboku. Nihče ne ve, kam bo pihal veter čez nekaj ur, vsi gledajo v zrak in se čudijo. Čeprav bi morala vladati panika, je vse normalno.

Psi lajajo, kravana gre dalje. Kot se odpirajo letališča, se z njimi po zraku selijo letala in verjetno tudi piloti ob vzletu ne vedo, kjer bodo pristali. Hkrati pa se po kopnem selijo množice potnikov, čeprav kopenska pot med letališči niti najmanj ni preprosta. Vsako letališče je na svojem otoku, vmes so trajekti … A tu Indonezija pokaže svoj pragmatičen obraz – ljudje so vajeni vsega, nič jih kaj posebej ne preseneča, delujejo v skladu s situacijo in to je to. Tudi letošnja deževna sezona na Lomboku prihaja dva meseca prezgodaj, pa kmetje brez panike samo hitijo s sajenjem.

Balijsko letališče so zaprli dan preden je naša skupina načrtovala priti na Bali. V mednarodnih medijih so bile novice šokantne in zazdelo se je, kot da se bo Bali razstrelil, kot da se dogaja velika evakuacija turistov iz najbolj nevarnega območna na našem planetu. Odločitev – ali skupino spustiti na Bali ali ne, je bila težka. Pa vendar, sopotniki so prišli doživljat Indonezijo, in Bali je eden ključnih elementov potovanja! Zato smo na Lomboku organizirali krizni štab, v katerem smo sprejemali odločitve, kako se bo premikala naša »vojska« na terenu.

vulkan Agung BaliSprejeli smo odločitev – vseeno gremo na Bali! S tem smo odprli Pandorino skrinjico in v potovanje spustili višjo silo. Potovanje je steklo po njemu lastni logiki, na njem smo bili vsi sopotniki (vključno z nami in vodnico), ki kot posadka jadra po viharnem morju kot ve in zna. Začeli smo plesati, kot so pihali Balijski vetrovi. Podatki o vetru so se spreminjali iz ure v uro, prvi načrt smo na kupu predvidevanj pripravili zjutraj, da smo ga sredi dneva lahko pregledali in spremenili, potem pa še konec dneva in kakšen večer tudi ponoči. Za vse nas v kriznem štabu je bila vrhunska dogodivščina.

Skupina pa je po Baliju potovala, kot da bi bilo vse normalno. Najprej smo let iz Jave na Bali nadomestili na pol z letom in drugo polovico z avtobusom. Brez težav smo prispeli na Bali in presenečeni ugotovili, da je vse ok. Potovali smo po programu. Spremenili smo le kraj počitnic – namesto na Gilijih smo se odločili za počitniški obmorski hotel na Baliju. Tu je namreč strateško najbolj varno, saj iz Balija lahko relativno hitro pridemo do kateregakoli izmed treh bližnjih letališč.

Bali, vulkan AgungPravkar skupina leti iz Balija v Džakarto. Ujeli smo odprto letališče na Baliju in skozi skrito napako ušli iz mišolovke. Polet smo prestavili za en dan prej, saj nismo želeli tvegati, da skupina iz kakršnegakoli razloga zamudi medkontinentalni let iz Džakarte proti domu. Namesto prostega dopoldneva na Baliju si bodo jutri ogledali Džakarto, živahno prestolnico, prav na dan velikih demonstracij proti novemu mestnemu županu, ker ni izpolnil predvolilnih obljub. Haha …

Pišem vam iz kriznega štaba na sosednjem Lomboku. Vse je izpadlo dobro, sopotniki so doživeli po kar so prišli in še veliko več – to potovanje si bodo gotovo zapomnili. Sam sem hvaležen za dragoceno izkušnjo, čeprav je bilo treba sprejeti nekaj ključnih odločitev, pri tem pa se človek vedno sreča z lastno stabilnostjo. Konec dober, vse dobro. Po bitki smo generali vsi.

Hvala balijskim bogovom, ki so veter obrnili v pravo smer. Baliju želim, da bi povrnil ravnotežje v nevidnem svetu, ki je zadnja desetletja tako zelo ogroženo in zaradi česar se stresa sveta gora, bivališče bogov. Vsem želim, da čim prej izbruhne, kar ima priti za na površje, potem pa bo spet zavladal mir.

Pozdrav iz Lomboka!

Oskar

PS: Lepo je biti na kraju, kjer se dogaja. Vedno znova sem navdušen nad dvema resničnostima, ki si jim tukaj izpostavljen – ena je tista, ki jo doživljaš preko interneta in mednarodnih medijev, druga je tista, ki jo doživljal z lastnim bitjem na kraju samem. Po prvi resničnosti se zdita Bali in Lombok najbolj nevarni točki sveta, po drugi je vse običajno. Vendar mora biti človek močan, da verjame samemu sebi. Tudi zato potujemo.

Tags:

Piše: vodnica Vesna

Šrilanka»Kaj, a otroka boš vzela s sabo? A te ni nič strah? Kaj pa če … ?«, sem poslušala od kolegic. Priznam, imela sem pomisleke v smislu »kaj pa če…«, a potem je zaupanje premagalo dvom in sem se odločila, da gre Žan z mano na vodenje Šrilanke. Majhna skupina, družinsko vzdušje, pregovorna prijaznost domačinov do otrok – vse to so bile olajševalne okoliščine. In res se je izkazalo, da je šestletnik povezovalni člen skupine, da dodaja k sproščenosti in spontanosti, da krepi konstruktivno skupinsko dinamiko, da vnaša svežino in s svojimi otroško nedolžnimi vprašanji odpira nova polja debate.

Kubansko doživetje, 28. oktober

–          Včeraj, danes, jutri – vselej z Oskarjem na poti.
–          Sreča res ni odvisna od materialnih dobrin.
–          Ni dobrega potovanja brez dobre volje!

Chejeva zgodba, 23. oktoberCuba-Havana

–          Že res, da je doma najlepše, a če nikamor ne pojdeš, to zlahka pozabiš.
–          Najlažje je govoriti o tistem, česar še nisi videl. Morda iz strahu, da bi potem ostal brez besed.
–          Zares krasno doživeto potovanje v vseh pogledih. Organizacija super.
–          Umirjen način življenja na Kubi me je ponesel v rano mladost, ko še nismo samo hiteli. Hvaležna sem Oskarju in kubanskemu socializmu, da sem se za 14 dni odklopila od vseh skrbi.

Klasična Kuba, 27. oktober

–          Če si doma se največkrat pritožuješ kaj vse ti manjka in kako je vse zanič. Ko se ozreš okoli sebe ali imaš možnost pokukati kam dlje pa vidiš, v kako lepi deželi živimo, deželi polni obilja.
–          Prečudovito potovanje z odličnim vodnikom, kjer te vedno spremlja glasba kubanske salse in prijetno vzdušje, dobra družba…
–          Zanimiva izkušnja, nora doživetja. Vodnik se je res potrudil in nam predstavil Kubo takšno kot je. »Hasta la Victoria Siempre!!!«
–          Ko sem na trgu v Santa Clari odnesel neki zares obubožani in ukrivljeni stari ženički nekaj kozmetike, je čez nekaj minut prišepala do mene, ko sem še sedel v parku in mi v zahvalo ponudila kovanec, na katerem je bil lik Che Guevare. Kaj takega – na žalost – ne vidiš več v zahodnem svetu.

Maroška nagajivščina, 26. oktoberMaroko-Atlas

–          Drugačnost Afrike, neomejene možnosti.
–          Afrika je fascinantna, neskončna, nedoumljiva, lepa.
–          Keep calm and ride the camel!
–          Najlepše je potovanje, ko se počutiš kakor doma.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

piše: vodnica Daša

27.10.
Islandija-ReykjavikV večernem mraku priletiš na Islandijo, na moderno letališče v Keflaviku, na skrajnem zahodnem delu Islandije, mrači se, čeprav je ura šele štiri popoldne. In prva točka, kamor greš, je čarobna Modra laguna. Rahlo osvetljena pokrajina je pravzaprav polje lave. Kupi črne skrepenele vulkanske kamenine, med njimi potka, drobne lučke in tu in tam modro jezerce. Belo modra voda, vonj po žveplu, prijetno topla na dotik. Sredi vsega tega pa ultra moderna kopališka zgradba v minimalističnem skandinavskem slogu.
Modra laguna je zanesljivo ena od najbolj znanih točk na Islandiji. Laguna je nastala po zgraditvi prve geotermalne elektrarne na tem otoku, ki je zaenkrat edini nadvodni del severno atlantskega grebena, torej stika med ameriško in evrazijsko zemeljsko ploščo. Voda je polna mineralov in različnih zdravilnih snovi. Ima okoli 37 stopinj in v njej se počutiš zelo dobro. Namažeš so obraz z vulkanskim blatom in spiješ čaj, ki ti ga postrežejo svetlolase islandske mladenke v vodnem baru. In po kopanju si povsem uničen od te vulkanske vode. Dobesedno pademo v postelje, niti domenjenih špagetov si ne skuhamo.

Tags:

AzoriAzori 22. september

Aktivni
Zeleni
Osupljivi
Raznoliki
Izjemni

Portugalska in Madeira 28. oktober

Neprecenljiva izkušnja deliti novo deželo s podobno mislečimi ljudmi.
Človek doživi kar najbolj potrebuje v tistem trenutku.
Portugalska-Lizbona-tramvaj

Skrivnostni Romunija in Bolgarija 28. Oktober

Če z Agencijo Oskar potuješ, mnogo piva v sebi razgrajuješ!
Da pa ne bo pomote, tudi veliko novega smo se naučile,
in veliko dobre hrane zaužile!Romunija-Bukarešta
In ko pa šofer Slavko prihiti,
postanemo vsi dobre volje in brez skrbi.
In pa dodamo še piko na i,
brez vodnika Blaža
to potovanje nebi bilo kot tetovaža.
Vse pohvale vodniku za odlično poznavanje zgodovine, kulture in znamenitosti dežel, ki smo jih obiskali.
Če z Agencijo Oskar potuješ,
Svoje srce in duha razveseljuješ!

Klasični Maroko, 28. Oktober

Maroko-tradicionalno barvanje blaga v FezuČlovek potuje, da spozna sebe.
Prepustiš se toku potovanja, ne razmišljaš, le uživaš … in vsrkavaš lepe spomine.
Ko se zaprejo vrata, poglej skozi okno.
Imeli smo enkratnega vodnika!
Moja sedanja misel je razmišljanje o potovanju z vami v drugo deželo.
Sreča je pot!
Prvič, pa ne zadnjič.

Tags: , , , , ,

Portal agencija-oskar.si uporablja piškotke, da lahko z analizo obiska izboljšujemo storitev, za namene oglaševanja ter raziskave rabe spleta. Prosimo vas, da nam prijazno dovolite, da na vaš računalnik naložimo piškotke za ta namen. V primeru, da boste nadaljevali z uporabo naše spletne strani, bomo to razumeli kot privolitev. Vašo odločitev lahko vedno spremenite tukaj.